Over ons

Stichting ITCM, het Institute for Traditional Chinese Medicine, is een toonaangevend instituut dat zich wijdt aan de bevordering en integratie van traditionele Chinese geneeskunde (TCM) in de hedendaagse gezondheidszorg. Met een diepgewortelde respect voor de eeuwenoude wijsheid en praktijken van TCM, streven wij ernaar om deze kennis toegankelijk en begrijpelijk te maken voor medische professionals in Nederland en daarbuiten.

Onze focus ligt op het aanbieden van hoogwaardige nascholingen in acupunctuur voor artsen en andere gezondheidszorgprofessionals. Deze nascholingen zijn ontworpen om de deelnemers niet alleen theoretisch te onderwijzen, maar ook praktische vaardigheden bij te brengen die zij direct in hun praktijk kunnen toepassen. Door een brug te slaan tussen traditionele technieken en moderne wetenschap, dragen we bij aan een holistische benadering van gezondheid en welzijn.

Het team van Stichting ITCM bestaat uit ervaren docenten en beoefenaars van TCM die hun expertise en passie voor de geneeskunst delen. Zij zijn zowel geworteld in de traditionele principes als op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen de TCM en aanverwante disciplines.

Wij geloven in de synergie tussen Oosterse en Westerse geneeskunde en zijn toegewijd aan het stimuleren van kennisuitwisseling en samenwerking. Onze nascholingen zijn dan ook zorgvuldig samengesteld om de meest relevante en actuele informatie te bieden, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek en klinische ervaring.

Stichting ITCM zet zich in voor de professionalisering van TCM in Nederland, met als doel de kwaliteit van zorg te verbeteren en patiënten meer behandelopties te bieden. We zijn actief betrokken bij de dialoog met zorginstellingen, beroepsverenigingen en beleidsmakers om de positie van TCM binnen het gezondheidszorgsysteem te versterken.

Wij nodigen u uit om deel te nemen aan onze nascholingen en deel uit te maken van een groeiende gemeenschap van zorgprofessionals die zich inzetten voor integratieve gezondheidszorg. Ontdek hoe u uw praktijk kunt verrijken met de principes van TCM en draag bij aan een holistische gezondheidszorg die de mens in zijn geheel benadert.

Samen zetten we stappen naar een gezondere samenleving waarin traditionele en moderne geneeskunde hand in hand gaan voor het welzijn van iedere patiënt. Ontdek de mogelijkheden en maak kennis met de diepgaande impact die TCM kan hebben op uw professionele praktijk en de levens van uw patiënten.