Agenda voorjaar nascholing:

Zaterdag 15 juni 2019:

Zaterdag 5 oktober 2019:

“Om te kunnen genieten” door Debby de Haas en Roël Koole

Zaterdag 23 november 2019:

“Landscape and architecture” door Yifan Yang

Op zaterdag 5 oktober 2019 organiseert het ITCM een nascholing met als gastdocenten Debby de Haas en Roël Koole.

Onderwerp: “Om te kunnen genieten”

Samenvatting:

20% van de mensen heeft seksuele functiestoornissen. Dit is niet levensbedreigend, maar vermindert wel kwaliteit van leven en relaties. Leer hier over te praten, diagnostiseren en integratieve oplossingen te bieden.

Over Debby de Haas:

Dr. Debby de Haas is een regulier arts die gewerkt heeft in de gynaecologie, experimentele chirurgie, psychiatrie, seksuologie  en verslavingszorg. Daarnaast heeft zij uitgebreid wetenschappelijk onderzoek verricht en een proefschrift geschreven over urine-incontinentie.

Sinds 1998 houdt zij bezig met Chinese Geneeskunde met uiteraard haar eerdere ervaring als arts als basiskennis.

Ze is lid van de Nederlandse Arts en Acupunctuur Vereniging (NAAV) en de Nederlandse Vereniging voor Fytotherapie (NVF).

In het kader van de WKGGZ is Debby de Haas aangesloten bij de geschillencommissie van de SGCIG en bij klachtenfunctionaris M. Timmers van Klacht & Company.

Over Roël Koole: Ruim 25 jaar ervaring in de professionele acupunctuur. Vanaf 1995 tot 2012 is hij als docent Traditionele Chinese Geneeskunde verbonden geweest aan de opleiding van de Nederlandse Artsen Acupunctuur Vereniging ( Stichting NAAV Onderwijs). Hij heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van diverse gecombineerde nascholingen (een combinatie van reguliere Westerse geneeskunde en Chinese geneeskunde). Een hoogtepunt van deze nascholingen is de presentatie in China aan NAAV- artsen over zijn visie omtrent het PTSS (post traumatisch stress syndroom) en Acupunctuur (China 2010). Zijn specialiteiten liggen vooral op het terrein van de psychologie en TCM. Zijn motto is “de psyche ( Shen ), ondersteund vanuit de constitutie ( Jing), is de motor achter de transformaties van de Qi”. Hij heeft zijn consultatieve praktijk voor acupunctuur in Capelle a/d IJssel zie: www.koole-acupunctuur.com.

Ingangsniveau: Basis TCM kennis is aanbevolen.

Deze dag wordt achteraf door de NAAV met 6 acu. punten geaccrediteerd.

Plaats: Van der Valk Hotel te Breukelen

Tijd: 10:00-17:00 uur

De kosten zijn € 181,50 (incl. 21% BTW) per dag, hierbij zijn koffie/thee, lunch en reader inbegrepen.

Opgeven via deze website