Zaterdag 3 oktober 2020

Meerdere orgaansyndromen in TCM - Roël Koole

Op zaterdag 3 oktober 2020 organiseert het ITCM een nascholing met als docent Roël Koole

Onderwerp: Meerdere orgaansyndromen in TCM

Samenvatting:

De cursus voorziet in een training in het ordenen van diagnostische informatie verzameld vanuit de anamnese, tong en pols diagnostiek. Daarbij wordt de onderlinge samenhang tussen meerdere orgaan- systemen bestudeerd vanuit de Ba Gang, Basissubstanties en Zang Fu diagnostiek.

Kortom een cursus die van belang is voor de praktische toepassing van de fundamentele diagnostische principes in de theorie van TCM.

Over Roël Koole: Ruim 30 jaar ervaring in de professionele acupunctuur. Vanaf 1995 tot 2012 is hij als docent Traditionele Chinese Geneeskunde verbonden geweest aan de opleiding van de Nederlandse Artsen Acupunctuur Vereniging ( Stichting NAAV Onderwijs). Hij heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van diverse gecombineerde nascholingen (een combinatie van reguliere Westerse geneeskunde en Chinese geneeskunde). Een hoogtepunt van deze nascholingen is de presentatie in China aan NAAV- artsen over zijn visie omtrent het PTSS (post traumatisch stress syndroom) en Acupunctuur (China 2010). Zijn specialiteiten liggen vooral op het terrein van de psychologie en TCM. Zijn motto is “de psyche ( Shen ), ondersteund vanuit de constitutie ( Jing), is de motor achter de transformaties van de Qi”. Hij heeft zijn consultatieve praktijk voor acupunctuur in Capelle a/d IJssel zie: www.koole-acupunctuur.com.

Ingangsniveau: Basis TCM kennis is aanbevolen.

Deze dag wordt achteraf door de NAAV met 6 acu. punten geaccrediteerd.

Plaats: Van der Valk Hotel te Breukelen

Datum: zaterdag 3 oktober 2020

Tijd: 10:00-17:00 uur

De kosten zijn € 175,00 per dag, hierbij zijn koffie/thee, lunch en reader inbegrepen.

Opgeven via deze website