Agenda voorjaar nascholing:

Zaterdag 15 juni 2019:

Zaterdag 5 oktober 2019:

“Om te kunnen genieten” door Debby de Haas en Roël Koole

Zaterdag 23 november 2019:

“Landscape and architecture” door Yifan Yang

Op zaterdag 23 maart 2019 organiseert het ITCM een nascholing met als gastdocent Roël Koole

Onderwerp: “Shen en Emoties”

Samenvatting:

Dit is een vervolg (deel 2) op de nascholing van november vorig jaar.

Het betreft  de differentiaal diagnostiek en therapie strategieën (puntcombinaties en kruidenformules) die  van belang zijn bij de behandeling van de zeven pathologische  emoties van TCM.

Zij die de nascholing over de vijf geesten van TCM hebben gevolgd  zullen er dubbel profijt van hebben.

Over Roël Koole: Ruim 25 jaar ervaring in de professionele acupunctuur. Vanaf 1995 tot 2012 is hij als docent Traditionele Chinese Geneeskunde verbonden geweest aan de opleiding van de Nederlandse Artsen Acupunctuur Vereniging ( Stichting NAAV Onderwijs). Hij heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van diverse gecombineerde nascholingen (een combinatie van reguliere Westerse geneeskunde en Chinese geneeskunde). Een hoogtepunt van deze nascholingen is de presentatie in China aan NAAV- artsen over zijn visie omtrent het PTSS (post traumatisch stress syndroom) en Acupunctuur (China 2010). Zijn specialiteiten liggen vooral op het terrein van de psychologie en TCM. Zijn motto is “de psyche ( Shen ), ondersteund vanuit de constitutie ( Jing), is de motor achter de transformaties van de Qi”. Hij heeft zijn consultatieve praktijk voor acupunctuur in Capelle a/d IJssel zie: www.koole-acupunctuur.com.

Ingangsniveau: Basis TCM kennis is aanbevolen.

Deze dag wordt achteraf door de NAAV met 6 acu. punten geaccrediteerd.

Plaats: Van der Valk Hotel te Breukelen

Tijd: 10:00-17:00 uur

De kosten zijn € 181,50 (incl. 21% BTW) per dag, hierbij zijn koffie/thee, lunch en reader inbegrepen.

Opgeven via deze website